Description Description Description Description Description Description Description Description Description Description ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကဆို ့ ကရင္တိုင္ရင္သား နွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံသား တိုင္းရင္းသား ေသြးခ်င္းတို ့

2012/08/14

ျမန္မာျပည္ စစ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အလားအလာ


မေအးေအးမာ
ဒီတပတ္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေရး ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္လာတဲ့အထဲ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနတယ္လို႔ ေျပာဆိုေနပါတယ္။ လက္ရွိ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေနြးပြဲေတြ လုပ္ေဆာင္ေနေပမယ့္ အခုအခ်ိန္ကာလအထိ တုိက္ပြဲေတြဆက္လက္ျဖစ္ပြားေနပါတယ္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အလားအလာေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိေနၿပီလဲဆိုတာကို သိရွိႏိုင္ေအာင္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရံုး (KNU) ေျပာခြင့္ရရွိသူ ေနာ္ေမဦး ကို ဗီြအိုေအ ထုိင္းအေျခစိုက္ သတင္းေထာက္ မေအးေအးမာ က ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားပါတယ္။

မေအးေအးမာ ။ ။ မေနာ္ေမဦးတို႔ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရံုးရဲ ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုးအေျခအေနေလးကို သိပါရေစ။

ေနာ္ေမဦး ။ ။ က်မတို႔ အခုလာမယ့္ ၾသဂုတ္လ တတိယအပတ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ တတိယအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးဖို႔။ က်မတို႔ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့တာ ေကအန္ယူ နဲ႔ ျမန္မာအစိုးရတုိ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့တာ ႏွစ္ႀကိမ္ရွိခဲ့ၿပီ။  အခု တတိယအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးဖို႔ရွိတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲဟာ စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ဆိုေပမယ့္လည္း ေလာေလာဆယ္မွာ က်မတို႔ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရံုးကလည္း လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို ဦးေဆာင္တဲ့အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပထမဦးဆံုးအဆင့္အေနနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး၊ ခိုင္မာတဲ့အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အရင္ဆံုးေဆြးေႏြးေနတဲ့အဆင့္မွာ ရွိပါတယ္။ က်မတို႔ ဒီတတိယအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ အဓိက ေဆြးေႏြးမွာက ျပည္သူလူထုရဲ ႔ ဘဝလံုၿခံဳမႈအာမခံႏိုင္မႈအတြက္ ဒီေခါင္းစဥ္ႀကီးေအာက္မွာမွ ပထမဦးဆံုး လုပ္ရမယ့္အလုပ္က တပ္အေရႊ ႔အေျပာင္းေရးနဲ႔ တပ္ဆုတ္တာေတြ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကရင္ေဒသေတြမွာ တပ္ေတြအမ်ားႀကီး ေနရာယူထားတာ၊ သိမ္းပိုက္ထားတာေတြရွိတယ္။ ဒီလိုေနရာယူထားတဲ့အေပၚ၊ တပ္ေတြရွိေနတဲ့အေပၚမွာ ေဒသခံလူထုနဲ႔မမွ်ေအာင္ တပ္ေတြ စိုးမိုးယူထားတဲ့အေပၚမွာ က်မတုိ႔ ကရင္ျပည္သူလူထုက သြားေရးလာေရး၊ စားေရးေသာက္ေရး အကုန္လံုး အခက္အခဲေတြ ရွိေနတဲ့အေပၚမွာ သူတုိ႔ဘဝရဲ ႔ လံုၿခံဳမႈကို အာမခံမယ့္ ဒီတပ္အေရႊ ႔အေျပာင္း၊ တပ္ဆုတ္တာေတြကို က်မတို႔ေျပာဖို႔လိုတယ္။ ေနာက္တခါ ဒီတပ္အေရႊ ႔အေျပာင္း၊ တပ္ဆုတ္ေတြကို ေျပာမယ္ဆုိလိုရွိရင္ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ ႏွစ္ဖက္စလံုးရဲ ႔ လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြက ဘယ္အေနအထားနဲ႔ ေနၾကမလဲ။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကာလမွာ ဆိုတာကိုလည္း ေျပာဖို႔လိုတယ္။

မေအးေအးမာ ။ ။ ႏွစ္ဖက္ အပစ္အရပ္ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ေကအန္ယူ နဲ႔ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြ ပစ္ခတ္မႈေတြရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြဟာ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ ပတ္သက္မႈရွိသလား။ ေနာက္ ေကအန္ယူ က နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြအေပၚမွာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။

ေနာ္ေမဦး ။ ။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဆုိတာ အစိုးရက ဥပေဒနဲ႔အညီ ဖြဲ႔စည္းေပးထားတာျဖစ္တယ္။ က်မတို႔ ဒီတပ္မေတာ္ရဲ ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ပံုကိုလည္း ၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ကို တပ္မေတာ္ရဲ ႔ေအာက္ကို ထားတာကို ေတြ႔ရမယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ ျမန္မာတပ္မေတာ္နဲ႔ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ဆက္ဆံေရးကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ ၊ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ ဥပေဒနဲ႔အညီ သူတုိ႔အုပ္ခ်ဳပ္တယ္၊ ဆက္ဆံတယ္။ အစိုးရက တရားဝင္ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္။ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအညီ လိုက္နာက်င့္သံုးေနတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔က နယ္ျခားေစာင့္တပ္နဲ႔ တပ္မေတာ္တုိ႔ သိပ္ၿပီးေတာ့ ခြဲခြဲျခားျခား သိပ္မျမင္ခ်င္ဘူး။ ဒါက အစိုးရကေန အစိုးရလက္နက္ကိုင္တပ္တခုပဲ။ အဲဒီလိုပဲ က်မတုိ႔ျမင္တယ္။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ကို မ်ားေသာအားျဖင့္ စကားေျပာတဲ့အခါၾကလို႔ရွိရင္ ကရင္ျပည္နယ္မွာ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဆိုရင္ ကရင္လူမ်ဳိးေတြေပါ့။ ကရင္လူမ်ဳိးအမ်ားစု ပါဝင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မတို႔က လူမ်ဳိးကို အေျခခံၿပီးေတာ့ လူမ်ဳိးေတြကို တိုက္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ကရင္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္မွာ ကရင္လူမ်ဳိးေတြရဲ ႔ အသက္အိုးအိမ္ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ ကရင္ျပည္နယ္မွာ လြတ္လပ္တဲ့ျပည္နယ္တခုအေနနဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့လူမ်ဳိးမ်ားအေနနဲ႔ ေနထုိင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြရဲ ႔အက်ဳိး ေရွ ႔ရႈၿပီးလုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတခုျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ က်မတို႔က ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားကို ရန္ျပဳမယ့္၊ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားရဲ ႔ အသက္အိုးအိမ္စည္စိမ္ကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစမယ့္ ဒါေတြကို က်မတုိ႔ ေတာ္လွန္ရတာျဖစ္တယ္။ ေတာ္လွန္ရတာ၊ ခုခံရတာ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္အရာ၊ ဘယ္အဖြဲ႔ကိုမဆို က်မတို႔ ဘယ္လူမ်ဳိးကိုမဆို ေတာ္လွန္ခုခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ က်မတို႔ ျမင္ပါတယ္။

မေအးေအးမာ ။ ။ အခု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးစဥ္မွာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ ႔ အခန္းက႑က ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ။

ေနာ္ေမဦး ။ ။ က်မတို႔အျမင္မွာေတာ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ ႔ အခန္းက႑က အဓိကမွာပါတယ္လို႔ က်မတို႔ျမင္တယ္။ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အစိုးရကလည္း ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ထြက္ေပၚလာတဲ့ အစိုးရသစ္ကလည္း အရင္တုန္းက တပ္မေတာ္သားေဟာင္းေတြ၊ တပ္မေတာ္အရာရွိေဟာင္းေတြပဲ။ သူတုိ႔ က်မတုိ႔ထက္ ပိုနားလည္းတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ အခန္းက႑ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီးသလဲဆိုတာကို။ က်မတုိ႔ ျမင္တာက ျပည္တြင္းစစ္က အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ဆိုတာ ေရွ ႔လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ကတည္းက ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ တုိင္းရင္းသား ပဋိပကၡေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ဒီ ရွိခဲ့တဲ့အေပၚမွာ တပ္မေတာ္က အၿမဲတမ္းပဲ တိုင္းရင္းသားပဋိပကၡေတြကို ႏိွမ္ႏွင္းတဲ့ေနရာမွာ တပ္မေတာ္က အဓိကအခန္းက႑ကေနပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာ၊ တုိင္းရင္းသားေတြကို တုိင္းရင္းသားမုိ႔ ႏိွမ္ႏွင္းတာ၊ ဒါေတြအကုန္လံုးက တပ္မေတာ္ကေန တာဝန္ယူၿပီးလုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ အခု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေနတဲ့အခါမွာ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ ပါဝင္မႈက သာမန္အရပ္သားေတြ ပါဝင္မႈထက္ ပိုၿပီးအေရးႀကီးတယ္လုိ႔ က်မတုိ႔ျမင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုရင္ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္က ျမင္ရတယ္။ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာက ျပည္တြင္းျပႆနာကို ေျဖရွင္းတဲ့ေနရာမွာ လက္နက္အားကိုးၿပီးေတာ့ တပ္မေတာ္ အားကိုးၿပီးေတာ့ တပ္မေတာ္က ဒီလိုပဲ ဝင္ၿပီးေျဖရွင္းတယ္၊ ဝင္ဝင္ၿပီးပါေနမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔ တုိင္းျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တပ္မေတာ္ကလည္း တုိင္းသူျပည္သားေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့တပ္မေတာ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ ႔ အခန္းက႑ကို ျပည္သူလူထုနဲ႔ ဘယ္လိုသဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ေနၾကမလဲဆိုတာကို ေျပာတဲ့အခါမွာ တပ္မေတာ္ရဲ ႔အခန္းက႑ အေရးႀကီးတယ္။ အဓိကေန ပါတယ္လို႔ က်မအေနနဲ႔ျမင္တယ္။ 

မေအးေအးမာ ။ ။ လက္ရွိ တပ္မေတာ္အေပၚ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရုံးအေနနဲ႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေနာ္ေမဦး ။ ။ ဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေဖာ္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ တပ္မေတာ္က တကယ္ပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အစိုးရနဲ႔အတူ တစိတ္တည္းတဝမ္းတည္း ပါေနသလား။ ဒါမွမဟုတ္ တပ္မေတာ္က ဒီလို တရြတ္တိုက္ အဆြဲခံၿပီးေတာ့ ပါလာတာလားဆုိတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိေအာင္။ မသိရတဲ့အျပင္ကို တပ္မေတာ္ကေန က်မတို႔ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ ႔အေပၚမွာ၊ တိုင္းရင္းသားေရးရာအေပၚမွာ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ သေဘာထား ဘယ္လိုရွိသလဲဆိုတာကိုလည္း က်မတုိ႔သိေအာင္။ က်မတုိ႔ အစည္းအေဝးတခုမွာ တပ္မေတာ္ေတြက ေရႊ ႔ေျပာင္းလာတယ္။ ဖိုင္တြဲတခုနဲ႔လာတယ္။ အမွတ္မထင္ဘဲ အဲဒီ ဖိုင္တြဲေပၚမွာ ဘာေတြ႔ရသလဲဆိုရင္ ကရင္ေသာင္းက်န္းသူမ်ားဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္တခုကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ က်မတို႔ တန္တူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္အတြက္ တုိက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းတခုကို ေသာင္းက်န္းသူလို႔ပဲ ျမင္ေသးတယ္ဆိုရင္ က်မတုိ႔ဆက္ၿပီးေတာ့ အရပ္သားစကားနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဆက္ၿပီးရန္ျဖစ္ေနရမယ္။ အဲဒီလို က်မတုိ႔ျမင္တယ္။ က်မတို႔ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ အခန္းက႑ကို အေရးႀကီးတယ္လို႔ ျမင္ေပမယ့္ တပ္မေတာ္က သူ႔ရဲ ႔အခန္းက႑မွာ ပါဝင္မႈအားနည္းေနတယ္လို႔ က်မတို႔ျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အခုလက္ရွိ က်မတုိ႔ ေဆြးေႏြးလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးမွာ အားမရတာေတာ့ အမွန္ပါ။

မေအးေအးမာ ။ ။ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအရံုးအေနနဲ႔ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔အတြက္က ဘာေတြလိုအပ္မယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ။

ေနာ္ေမဦး ။ ။ က်မတို႔ တုိင္းျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔အတြက္ကို ဒီႏိုင္ငံမွာ မီွတင္းေနထိုင္တဲ့ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြအားလံုးရဲ ႔ ဆႏၵနဲ႔သေဘာထားကို က်မတို႔ ပထမဦးဆံုး အသိအမွတ္ျပဳဖို႔လိုမယ္လို႔ က်မထင္တယ္။ ဒီလို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အခါမွာလည္း ျမန္မာအစိုးရအေနက ေစတနာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ကရင္လူမ်ဳိးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ကခ်င္လူမ်ဳိးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္ဆိုတာထက္ အဲဒီ ေစတနာကုိ က်မတို႔က ဖြဲ႔စည္းပံုထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ႏိုင္ငံဟာ ဒီပံုစံနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းၿပီး က်ေနာ္တို႔ ဒီပံုစံနဲ႔ ေနၾကရေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီလိုသေဘာတူညီခ်က္အရယူႏို္င္ဖို႔ လိုမယ္လို႔ က်မျမင္တယ္။ ဒီတုိင္းျပည္ကို ဘယ္ပံုစံနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းမွာလဲ။ က်မတို႔အားလံုး ေအးအတူပူအမွ်၊ တန္တူညီမွ်မႈအေျခခံၿပီးေတာ့ တရားမွ်တမႈအေျခခံၿပီးေတာ့၊ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးစီရဲ ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ အေျခခံၿပီးေတာ့ က်မတို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ေရးဆြဲၿပီးေတာ့ က်မတို႔ေနမွပဲ အတိုင္းအတာတခုအထိ က်မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုရမယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ တုိင္းျပည္တုိးတက္ေရးကို က်မတို႔ ဘယ္လိုလက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကမလဲ စသည္ျဖင့္ ဆက္ၿပီးလုပ္ကိုင္သြားႏိုင္မယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

မေအးေအးမာ ။ ။ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈအရ ပိုၿပီးအႏွစ္သာရ ရွိလာတယ္လို႔ ျမင္ပါသလား။

ေနာ္ေမဦး ။ ။ က်မတုိ႔ ေတာ္လွန္ေရးသမုိင္းတေလွ်ာက္ကို ျပန္ၾကည့္လို႔ရွိရင္ ဒီလို ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အခု အစိုးရသစ္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ထြက္လာတဲ့ အစိုးရသစ္နဲ႔ လုပ္ရတဲ့ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးပြဲေတြက အရင္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြနဲ႔ မတူတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ပိုၿပီးအႏွစ္သာရ ရွိသလား၊ မရွိသလားဆိုတာကိုေတာ့ က်မထင္တယ္ က်မတို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ၊ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ေအာင္ျမင္မႈကို ယူႏိုင္မလဲဆိုတဲ့အေပၚမွာ က်မတို႔ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါ။ ပံုသ႑ာန္ျခင္းလည္း မတူဘူး၊ အေျခခံျခင္းလည္း မတူဘူး။ ဒီ အစိုးရသစ္နဲ႔ က်မတို႔ အလုပ္လုပ္ရတဲ့အခါမွာ။ ဥပမာဆိုရင္ အရင္အစိုးရေတြတုန္းကဆိုရင္ က်မတုိ႔ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးပြဲလို႔ ေျပာေပမယ့္လည္း သတ္မွတ္ခ်က္ေတြခ်ထားတယ္။ ဟိုလိုျဖစ္ရမယ္၊ ဒီလုိျဖစ္ရမယ္ဆိုတာေတြကို သတ္မွတ္ထားတယ္။ အဲဒီေဘာင္ထဲကိုဝင္ရင္ဝင္ မဝင္ရင္ က်မတို႔က ေျပာစရာစကားမရွိဘူး။ အဲဒီလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု အစိုးရသစ္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ထြက္လာတဲ့အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ က်မတို႔ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးပြဲလုပ္မယ္ဆိုတဲ့အခါၾကေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းေျပာဆိုတာေတြ၊ ေျပာဆိုခြင့္ေတြ ပိုၿပီးရွိလာတယ္။

မေအးေအးမာ ။ ။ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ကခ်င္၊ ရွမ္းျပည္ဖက္ေတြမွာ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး စကားေတြေနာက္မွာပဲ တခ်ိန္တည္းမွာ တုိက္ပြဲေတြျပန္ျပန္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး နဲ႔ တိုက္ပြဲေတြျပန္ျဖစ္ေနတဲ့အေပၚမွာ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ ကြာျခားမႈေတြ ရွိေနတယ္လို႔ ေျပာလုိ႔ရပါသလား။

ေနာ္ေမဦး ။ ။ ဥပမာဆိုရင္ က်မတုိ႔ ကရင္နယ္ေျမမွာ မၾကာခင္က တပ္မေတာ္ (၅) နယ္ေျမမွာ ျဖစ္သြားခဲ့တဲ့ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡ။ ဒီကိစၥက တပ္မဟာ (၅) က နားလည္းထားတာက အခုေလာေလာဆယ္ က်မတို႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲဖို႔အတြက္၊ ခိုင္မာတဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီမႈ ရရွိေရးအတြက္ စကားေျပာေနခ်ိန္မွာ နွစ္ဖက္စလံုး မပစ္ဘူး။ ႏွစ္ဖက္စလံုး တပ္လႈပ္ရွားမႈေတြ မလုပ္ဘူးဆိုၿပီ ပမာဏအေနနဲ႔ သေဘာတူထားေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အစိုးရတပ္ကေန အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပၿပီ သြားမယ္လာမယ္၊ တပ္အေရႊ ႔အေျပာင္းေတြလုပ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေရွ ႔တန္းမွာရွိတဲ့ တပ္စခန္းေတြကို ခိုင္မာေအာင္ အခိုင္အမာျပန္ၿပီး တည္ေဆာက္တာေတြရွိတယ္။ အရင္တုန္းက ဝါးတဲထိုးေနတဲ့စခန္းက အခု အဂၤေတနဲ႔အုတ္နဲ႔ဆိုေတာ့ ဒါက က်မတို႔နယ္ေျမထဲမွာ က်မတို႔ ရြာသူရြာသားေတြ ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ က်မတို႔လုပ္ငန္းေတြ အခုေလာေလာဆယ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲဖို႔ သေဘာတူထားပဲျဖစ္တယ္။ ေကအန္ေအဟာ ကရင္အမ်ဳိးသားအသက္အိုးအိမ္စည္စိမ္ကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ သူတုိ႔ကို တာဝန္က ဘယ္သူမွ မရပ္စဲထားဘူး။ သူတုိ႔ ကရင္အမ်ဳိးသားအသက္အိုးအိမ္စည္စိမ္ကို ကာကြယ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ယူဆတဲ့အခါၾကေတာ့ သူတုိ႔တံု႔ျပန္လိမ့္မယ္။ တံု႔ျပန္လာတဲ့အခါၾကရင္ အမ်ဳိးသားေတြရဲ ႔ အသက္အိုးအိမ္စည္စိမ္ကို ကာကြယ္မယ္လို႔ ေျပာတာကို က်မတို႔ ေကအန္ယူ က မလုပ္ရဘူးလို႔ တားျမစ္ရမလား။ ဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသားအသက္အိုးအိမ္စည္စိမ္ကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစမယ့္၊ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစမယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ဳိးကို မလုပ္ဖို႔လိုျမင္တယ္။

မေအးေအးမာ ။ ။ အခုလို ဗီြအိုေအျမန္မာပိုင္းကို ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ မေနာ္ေမဦး ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ 
 
copy rights_http://burmese.voanews.com

0 件のコメント:

コメントを投稿