Description Description Description Description Description Description Description Description Description Description ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကဆို ့ ကရင္တိုင္ရင္သား နွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံသား တိုင္းရင္းသား ေသြးခ်င္းတို ့

2010/12/06

ေကအိုင္ေအနဲ႔ ျမန္မာ စစ္အစိုးရတပ္အၾကား ပစ္ခတ္မႈျဖစ္

ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KIA) တပ္ဖြဲ႔ဝင္မ်ား စစ္ေရး ေလ့က်င့္ေနၾကစဥ္ (ဓာတ္ပံု - Time)


2010-12-04


ေကအိုင္အို တပ္မဟာ (၃) လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္း (၁၆) နဲ႔ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕ အေျခစိုက္ စစ္အစိုးရတပ္ ခလရ ၂၃၆ တို႔ ကခ်င္ျပည္နယ္ လြယ္က်ယ္ၿမိဳ႕ အနီးမွာ ဒီကေန႔ ေန႔လည္က ပစ္ခတ္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေကအိုင္အို အရာရွိ တေယာက္နဲ႔ အာရ္အက္ဖ္ေအ သတင္းေထာက္ ကိုရဲထက္ က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။

- လြယ္က်ယ္ဘက္မွာ ပစ္ခတ္မႈျဖစ္တယ္ၾကားလို႔၊ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ။




“ဟုတ္တယ္ တပ္ရင္း (၁၆) ေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ နယ္ေျမခံတပ္ေပါ့။ လြယ္က်ယ္နဲ႔ မိုင္ဂ်ာယန္သြားတဲ့ လမ္းဘက္မွာ ရြာေတြက တပ္ရင္း (၁၆) နယ္ေျမက တခ်ိဳ႕ရြာ။ တခ်ိဳ႔ရြာဆိုတာက လြယ္က်ယ္နဲ႔ တပ္ရင္း ၆ နယ္ေျမၾကားမွာ။ ရြာ ၂ ရြာ ၃ ရြာက နအဖ စစ္တပ္လည္း မထိုင္ဘူး၊ က်ေနာ္တို႔တပ္လည္း မထိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လည္း ေရာက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ေရာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေနရာမွာေတြက က်ေနာ္တို႔ စစ္သားေတြက ထိုင္ေနၿပီ၊ အရင္တုန္းက မထိုင္ေပမယ့္ အခုထိုင္တယ္။ အဲဒီမွာကို ရြာက သူတို႔ အင္ေဖာ္မာေတြ ဘာေတြ သတင္းေပးတာ ေနမွာေပါ့။ ဒီမနက္က စစ္သား အေယာက္ ၂၀ ေလာက္က တက္လာၿပီး က်ေနာ္တို႔ ပို႔စ္ ရွိတဲ့ေနရာကို လာပစ္တာေပါ့။ လာပစ္တယ္ဆိုတာက သူတို႔ ဟိုလိုမ်ိဳး ပစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ပစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ ေျပးသြားေအာင္ ေျခာက္လွန္႔တဲ့ သေဘာမ်ိဳး က်ေနာ္တို႔က ျပန္ခံပစ္တာေပါ့”

- ဘယ္ေလာက္ ၾကာသြားလဲဗ်။

“အဲဒါ ဘယ္ေလာက္မွ မၾကာပါဘူး။ သူတို႔ကလည္း ေသနတ္ သိပ္မေဖာက္ပါဘူး။ က်ေနာ္ထင္တာ ၂ ခ်က္ ၃ ခ်က္ေလာက္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ျပန္ပစ္တယ္။ ျပန္ပစ္ေတာ့ သူတို႔ကလည္း ေရွ႕မတိုးေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔လည္း လူအင္အား ျပန္တိုးတယ္။ တပ္ရင္း (၁၆) နဲ႔ တပ္မဟာ (၃) က စစ္ကူေတြနဲ႔”

- သူတို႔က ျဖစ္တဲ့ေနရာမွာပဲ ေနထားၾကလားဗ်။

“ျဖစ္တဲ့ေနရာမွာပဲ။ သူတို႔က ျပန္ၿပီး စခန္းခ်တယ္ ဆိုတာက ေရွ႕မတိုး ေနာက္မဆုတ္နဲ႔၊ ဒီအတိုင္းေန ေနတယ္ေပါ့”

- သူတို႔ဘက္ကေရာ အင္အား ထပ္တိုးတာ ၾကားလားဗ်။

“သူတို႔ဘက္က အင္အား အခုေလာက္ဆိုရင္ တိုးမယ္ထင္တယ္”

- နယ္ေျမအားျဖင့္ ဘယ္ေနရာက်မလဲဗ်။

“ လြယ္က်ယ္နဲ႔ မိုင္ ၂ မိုင္ ၃ မိုင္ေလာက္မွာ က်မယ္။ လြယ္က်ယ္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ေလ မိုင္ဂ်ာယန္ သြားတဲ့လမ္းပဲေလ”

- ႏွစ္ဘက္ ပစ္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ ထိခိုက္မႈေတြေရာ ရွိၾကလားဗ်။

“”မရွိဘူး”

- ဘယ္သူက စ ပစ္တာလဲဗ်။

“ဗမာတပ္ေတြက ပစ္တာ”

- ေနာက္ထပ္ေရာ ျဖစ္ႏိုင္မယ့္ အေျခအေနရွိလား။

“တင္းမာမႈေတာ့ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ပစ္မိန္႔ အကုန္ေပးထားၿပီေလ ေအာက္ေျခတပ္အထိ။ အထက္ကို တင္စရာ မလိုဘူး။ အခုဟာက တပ္ရင္းမွဴးေတြ အဆင့္မွာကိုက အကုန္လံုး”

သတင္းရင္းျမစ္ _ rfa.org

0 件のコメント:

コメントを投稿